UPCZiggoOnline.nlXS4AllTele2TelfortScarletKPNCanaldigitaal

Internetprovider Ziggo stopt met de mogelijkheid om mobiel te bellen via de vaste lijn

Geplaatst op 30 Maart 2016

Internetprovider Ziggo stopt eind april met het aanbieden van zijn applicaties voor het mobiel bellen via de vaste lijn. Dat geldt zowel voor de klanten van Ziggo als die van voormalig internetaanbieder UPC. Het stopzetten van de ondersteuning heeft te maken met de geringe populariteit.

De ondersteuning van de mobiele applicaties Bapp voor Ziggo-klanten en Phone App voor voormalige UPC-klanten vervalt per 29 april, zo ontdekte Totaal TV. Na die datum zijn de applicaties ook niet meer te gebruiken. De berichtgeving is door moederbedrijf Liberty Global niet groots aangekondigd, maar wordt wel bevestigd op de downloadpagina’s voor de apps: de belapplicaties zijn beschikbaar in de Play Store en App Store voor respectievelijk Android en iOS.

Volgens de provider heeft het stopzetten van de ondersteuning te maken met de geringe interesse voor de belapplicaties. Waarschijnlijk heeft dat te maken met concurrentie van onder andere Whatsapp en Facebook Messenger, die net als de software van Ziggo en UPC telefoongesprekken via wifi en het mobiele netwerk mogelijk maken.

Ziggo begon in 2014 met het testen van Bapp onder zijn klanten. De internetprovider maakte echter weinig reclame voor zijn dienst, waardoor uiteindelijk maar weinig mensen gebruik maakten van mobiel bellen via de vaste lijn.

Bron; Tweakers

Terug naar het overzicht